Hopp til hovedinnhold (trykk enter)
Arkivplan.no
Printer-ikon Utskriftsvennlig versjon

Byggesaker

Rutine for journalføring av byggesaker

Ikt- og kontorstøttetjenesten:

  • oppretter ny sak i ePhorte:

    Arkivdel: GBN - Gårds- og bruksnummer arkivet
    Klassering: GNR/BNR - gårds- og bruksnummer + K-kode L42 - byggesak
    Tittel: Tiltakshavers navn - Adresse - gnr/bnr - hva det søkes om
    Mappetype: BS - byggesak
    Byggesaksfane: Fylles ut med gårds- og bruksnummer, adresse og evt. tiltakstype
    Sakspartfane: Fylles ut med tiltakshaver og evt. ansvarlig søker

  • journalfører søknad ufordelt etter følgende inndeling og teksting:

    Hoveddokument:
    Søknad og evt. opplysninger om tiltakets ytre rammer
    Tittel: Søknad om tillatelse til tiltak - hva det søkes om - gnr./bnr. evt. adresse - navn på tiltakshaver
    Dokumentkategori på journalpostnivå: Søknadstype - eks. BSU
    Dokumentkategori på dokumentnivå: Søknad

    Vedlegg:
    Nabovarsel
    Erklæring
    Nabomerknad
    Situasjonskart
    Plan
    Fasader
    Snitt
    Søknad om ansvarsrett/kontrollplan - navn på søker
    Søknad om lokal godkjenning - navn på søker
    Sanitærmelding - Dokumentkategori på dokumentnivå - Tekniske anlegg
    Evt. andre
    Søknad og tegninger datostemples med mottatt dato.

  • sender tegningene til enhet Byggesak og oppmåling til fordeling
  • legger søknaden og de resterende dokumentene til makulering (skuff 13)
  • journalfører nye dokumenter i saken på saksbehandler
  • skanner og journalfører dokumenter umiddelbart når saksbehandler skal ferdigstille saken

Byggesak og oppmåling:

Saksbehandler:

  • er ansvarlig for at alle dokumenter i saken er skannet inn
  • legger inn følgende dokumentkategorier på dokumentnivå på tegninger og situasjonskart:

    - Avslag tegninger
    - Tegning
    - Situasjonskart/skisse
    - Utgår
    - Vedtak

    og endrer dokumenttittel til å inneholde ord som godkjent, utgår eller avslag i tillegg til tidligere tekst.

Enhetsleder:

  • setter på kategori vedtak på dokumentnivå på vedtaksdokumentet
  • markerer saken som ferdig

Avslutning av byggesaker:

IKT- og kontorstøttetjenesten:

  • kontrollerer arkivdel og klassering
  • kontrollerer om dokumentkategorier og er lagt inn
  • kontrollerer at dokumenttittel inneholder ord som godkjent, utgår eller avslag i tillegg til tidligere tekst
  • kontrollerer om byggesaksfane og sakspartsfane er utfylt
  • kontrollerer at alle dokumenter er lesbare og er sjekket inn i dokumentlagret
  • avslutter saken
Laster...